Autodesk® 3ds Max®
3B modelleme ve animasyon
araçları
3ds Max®, profesyonel kalitede 3B
animasyonlar, görüntüler ve modeller oluşturmak için
güçlü özellikler sunar. Verimli bir yaratıcı araç
seti ile birlikte 3ds Max, daha az sürede daha iyi
3B içerik oluşturmanıza yardımcı olur.
3B Animasyon
Metin aracı
Sahnelerinize verilere dayanan
bilgiler ekleyin. Çalışmanız için ihtiyaç duyduğunuz
kontrol düzeyini seçin: Tüm bir paragrafı, kelimeyi
veya tek tek harfleri düzenleyin. 3ds Max, Microsoft
Word belgelerinden metin kopyaladığınızda, yazı tipi
teması, yazı tipi stili ve karakterler gibi
bilgileri koruyarak 2B'den 3B'ye iş akışlarınızı
kolaylaştırır.
Güçlü önayarlı sistemde eğim ve
animasyon önayarları da bulunmaktadır. Sık
kullanılanlar listenize önayarlar ekleyin veya bu
önayarları diğer kullanıcılarla paylaşın. Özel değer
dizeleri, bir kürenin yarıçapı ve sahnenizdeki bir
aracın hızı gibi özel bilgi dizelerini
görüntülemenize yardımcı olur.
Jeodezik Voxel ve Sıcaklık
Haritası dış görünümü
Çok kısa süre içinde daha iyi
cilt ağırlığı oluşturun. Belirli noktalarda
ağırlıkları daha kolay iyileştirebilmek için Bağlama
pozu dışında, hatta seçilen bölgelerde Jeodezik
Voxel ve Sıcaklık Haritası dış görünüm uygulama
işlemlerini gerçekleştirin. Jeodezik Voxel Görünüm
Oluşturma, su geçirmez olmayan karmaşık geometrileri
işleyebilir ve hareketsiz veya üst üste binen
bileşenler içerebilir. Gerçek dünya üretim
örgülerinde bu durumla sık karşılaşılır.
Max Oluşturma Grafiği animasyon
kontrolleri
Oluşturup değiştirebileceğiniz ve
paketleyip paylaşabileceğiniz yeni nesil animasyon
araçlarını kullanarak MOG'de animasyon kontrolleri
oluşturun. Extension 1'de 3 adet yeni MOG tabanlı
kontrol bulunur: LookAt Constraint, Ray to Surface
Transform Constraint ve Rotation Spring Controller
MOG ve Bullet Physics motoru örnek entegrasyonu
sayesinde fiziksel tabanlı simülasyon kontrolleri
oluşturun.
Kamera Ardıştırıcı
Yüksek kaliteli animasyonlu
görselleri, animasyonları ve sinematiği daha kolay
oluşturarak ve daha fazla kamera kontrolü ile harika
hikayeler anlatın. Çoklu kameralar arasında kesim
yapın, animasyonlu klipleri zarar vermeden kesip
yeniden düzenleyerek, orijinal verileri
değiştirmeden bırakın.
Çift Dördey Dış Görünüm Uygulama
Daha gerçekçi deformasyonlar ile
daha iyi dış görünümlü karakterler oluşturun.
Deforme ediciler büküldüğü veya döndürüldüğü için
örgünün hacim kaybettiği ve yaygın olarak
karakterlerin omuzlarında veya bileklerinde
görülebilen "fiyonk" veya "şeker paketi" efektlerini
önleyin. Cilt düzenleyicideki bu yeni seçenek, dış
görünümün yüzeyde sahip olduğu etki miktarını
boyamanızı sağlar; gereken yerde kullanın ve
gerekmeyen yerde doğrusal dış görünüm uygulamak için
inceltin.
Kalabalık doldurma animasyonu
Mimari sunumları zenginleştirmek
ya da bir film veya video sahnesini önceden
görselleştirmek için üst düzey kontrol ile
inandırıcı hareketli veya sabit kalabalıklar
oluşturun. Kaldırım, koridor, lobi ve plazalar gibi
genel halka açık ortamlarda, bir dizi canlandırılmış
karakter görünebilir. İnsan kalabalığı derleme
araçları ile yürüyüş yollarını yaya akışı
şablonlarıyla birleştirin.
http://videos.autodesk.com/zencoder/content/dam/autodesk/www/products/autodesk-3dsmax/videos/populate-crowd-animation-video-1152x648.mp4
Doldurma geliştirmeleri
Geliştirilmiş Kalabalık doldurma
özelliği, arttırılmış artistik kontrol, daha iyi
gerçekçilik ve gelişmiş kullanılabilirlik sağlar.
Karakterlere daha inandırıcı yürüme, koşma, geçme,
dönme ve oturma davranışları kazandırın. Daha fazla
karakter oluşturma unsurunu kontrol ederek,
sonuçlarını etkileyin. Dokuları, yeniden kullanmak,
uyarlamak ve ağda paylaşmak ve görüntülemek için
kaydedin. Doldurma özelliğini SDK (yazılım
geliştirme kiti) kullanarak uyarlayın.
http://videos.autodesk.com/zencoder/content/dam/autodesk/www/products/autodesk-3dsmax/videos/populate-enhancements-video-1270x720.mp4
Karakter animasyonu ve model
üretimi araçları
CAT, iki ayaklı varlıklar ve
insan kalabalığı animasyon araçları ile prosedürel
animasyon ve karakter model üretimi gerçekleştirin.
Cilt düzenleyici ve CAT Adale'yi kullanarak iskelet
deformasyonunun daha kesin ve yumuşak kontrolünü
sağlayın. 3ds Max kemikler, ters kinematik (IK)
çözümcüler ve uyarlanabilir model üretimi araçları
ile karmaşık mekanik montajları ve karakterleri
isteğe uyarlanmış iskeletlerle oluşturun.
Kolaylaştırılmış 3B animasyon arayüzleri oluşturmaya
yardımcı olması için kontrolörler arasında tek yönlü
veya çift yönlü ilişkiler bağlayın.
Ek bilgisayar animasyonu ve
karakter modelleme özellikleri ile:
· Belli başlı bağımsız
animasyon karelerinden ödün vermeden yoğun hareket
yakalama verilerini düzeltmek için CAT, iki ayaklı
varlıklar ve 3ds Max nesneleri katmanlarda
canlandırın.
· Doğrusal olmayan
Hareket Karıştırıcıyla kullanmak için hareket
kütüphaneleri saklayın. Hareketleri tek nesnelere,
tüm karakterlere veya karakterlerin içindeki nesne
setlerine ve yollarına uygulayın ve yeniden
hedefleyin.
· 3ds Max CAT iki ayaklı
karakterleri tek adımda Maya 2016 3B animasyon,
modelleme, simülasyon, görüntüleme ve birleştirme
yazılımı ve MotionBuilder 2016 3B karakter animasyon
yazılımında (İngilizce) kullanılan HumanIK çözümcü
ile uyumlu karakterlere dönüştürün.
Genel animasyon araçları
Ortamınızdaki hemen hemen her
parametre için çok geniş kapsamlı bağımsız animasyon
karelerini ve yöntemsel animasyon araçlarını
kullanın. Animasyon yörüngelerini doğrudan görüntü
alanında görüntüleyin ve düzenleyin. Bir nesnenin
canlandırılabilir yollarına kaydırıcılar ve
çeviriciler gibi kullanıcı arayüzü unsurlarını
bağlayarak isteğe uyarlanmış animasyon kontrolleri
uygulayın ve tek bir kaydırıcı ile çok sayıda
özelliği kontrol edin. Tuşları veya bir dizi tuşu
hem zaman hem değer olarak düzenlemek, kaydırmak,
hareket ettirmek ve ölçmek için Döküm Listesini
kullanın.
· Orijinal animasyonun
bütünlüğünü koruyan yumuşak seçim düşüş ve
Azaltılmış Tuşlar kullanarak yoğun animasyonu
kontrol edin.
· Eser Görüntülemenin
içinde ses eserlerini hedef animasyonla senkronize
edin; animasyon ortamı başına 100 ses eserine kadar
eklenebilir.
· Yeni bağımsız animasyon
kareleri yaratmadan animasyonların kısımlarını
yeniden zamanlayın.
Animasyonlu deforme ediciler
Serbest Çizim, Etki Bölgeleri,
Bükme, Yer Değiştirme, Kafesleme, Aynalama, Gürültü,
Fizik Yapısı, İtiş, Muhafaza Etme, Rahatlama,
Dalgalandırma, Dış Kaplama, Dilimleme, Eğriltme,
Esnetme, Küreleştirme, Sıkıştırma, Döndürme,
Konikleştirme, Yerine Koyma, XForm ve Dalga
düzenleyicileri ile varlıklara yaşam verin ve
sıvısal efektleri simüle edin. Dünya Boş Alan
düzenleyicileri, düzenleyici kümenin üstünde çalışır
ve nesneleri yüzey, güç, alan ve sapmalar gibi
canlandırılmış dünya koşullarıyla birleştirir.
Parçacıklar ve diğer geometri türlerinin üzerinde
animasyonlu deforme edicileri kullanın.
3B Modelleme ve Desenleme
OpenSubdiv desteği
İlk olarak 3ds Max 2015 Extension
1'de sunulan yeni OpenSubdiv desteği sayesinde,
Pixar'ın açık kaynaklı OpenSubdiv kütüphanelerini
kullanarak 3ds Max'deki alt bölüm yüzeylerini
gösterebilirsiniz. Kütüphaneler, Microsoft Research
teknolojisine sahiptir ve hem paralel CPU hem de GPU
mimarilerinden yararlanmak için tasarlanmışlardır.
Sonuç olarak, yüksek alt bölüm seviyelerine sahip
örgüler için daha hızlı görüntü alanı içi
performansı elde edilir.
· Modellerinizi
düzenlerken veya pozlandırırken efektleri görün.
Kaliteden ödün vermeden verimliliği arttırın.
· Modelleri
canlandırırken tahmin işini azaltın ve verimli
kusursuz yüzey gösterimi sayesinde üretim sürelerini
azaltın.
· CreaseSet değiştirici
ve Crease Explorer ile verimli buruşma modelleme iş
akışlarından yararlanarak, karmaşık topolojiyi daha
hızlı şekilde oluşturun.
· FBX içerik değiştirme
teknolojisini kullanarak OpenSubdiv'i destekleyen
belirli paketlere modellerinizi kolay aktarıp alın.
Gelişmiş ShaderFX
3ds Max, Maya ve Maya LT arasında
daha fazla gölgelendirme seçeneği ve daha iyi
gölgelendirici birlikte çalışabilirliği elde edin.
Yeni düğüm şablonları ile daha geniş çeşitlilikte
prosedürel malzemeler oluşturun: dalgalı çizgiler,
voronoi, basit gürültü ve tuğla. Yeni tümsek
yardımcı programı düğümü ile, 2B gri tonlu
görüntülerden normal haritalar oluşturun. Arama
yapılabilir düğüm tarayıcısı ile gölgelendiricilere
hızlı şekilde erişin.
Point cloud desteği
Gerçek dünyayı referans alarak
daha hassas modeller oluşturmak için çok sayıda
point cloud veri setini aktarın, görselleştirin,
yakalayın ve görüntüleyin. Point cloud eklentilerini
görüntü alanında gerçek renklerinde görüntüleyin,
görüntülenen cloud eklentisinin kapsamını
etkileşimli olarak ayarlayın ve point cloud
köşelerini yakalayarak içerikte yeni geometriler
yaratın.
· Tasarımları daha iyi
gerçekleştirebilmek ve animasyon çekimlerini önceden
görselleştirmek amacıyla CG nesnelerini gerçek
içeriğinde görüntülemek için point cloud
eklentilerini mental ray görüntüleyiciyi kullanarak
görüntüleyin.
· Belirli diğer Autodesk
çözümleriyle bağlantılı gerçeklik yakalama iş
akışından yararlanın: ReCap gerçekliği yakalama
yazılımı (İngilizce), 2B ve 3B CAD için AutoCAD
yazılımı, Revit yapı bilgisi modelleme
yazılımı (İngilizce) ve Inventor 3D CAD
yazılımı (İngilizce) .rcp ve .rcs dosya formatları
için destek sunar.
mental ray, NVIDIA ARC GmbH’nin tescilli ticari
markasıdır ve Autodesk, Inc. tarafından lisanslı
olarak kullanılmaktadır.
http://videos.autodesk.com/zencoder/content/dam/autodesk/www/products/autodesk-3dsmax/videos/point-cloud-support-video-1270x720.mp4
ShaderFX
ShaderFX gerçek zamanlı görsel
gölgelendirici düzenleyicisi sayesinde kolayca
gelişmiş HLSL görüntü alanı gölgelendiricileri
oluşturun. Sezgisel tıkla ve sürükle iş akışından
yararlanarak farklı düğümleri birbirine bağlayın.
Çok sayıda güçlü kayar nokta değerinden, matematik
işleminden, doku haritasından, normal haritadan ve
renk düğümünden dilediğinizi seçin. Sonuçta elde
edilen malzemeleri animasyon değerleri içerenler de
dahil olmak üzere gerçek zamanlı olarak görüntü
alanı içinde görüntüleyin. Gelişmiş modda, her bir
temel düğümün iç çalışmalarının ayrıntılarına inin.
http://videos.autodesk.com/zencoder/content/dam/autodesk/www/products/autodesk-3dsmax/videos/shaderfx-video-1270x720.mp4
Yerleştirme araçları
Yeni Yerleştirme araçları
sayesinde bir nesneyi ortamınızdaki başka bir
nesneye göre kolayca konumlandırın ve yönlendirin.
Sezgisel otomatik üst öğe ayarlama ve hizalama
davranışlarından yararlanın. Nesneleri manyetik
çekim altındaymış gibi diğer örgülerin yüzeyi
boyunca hareket ettirin. Aynı seçeneğin bir bölümü
olarak nesneleri hemen döndürün.
http://videos.autodesk.com/zencoder/content/dam/autodesk/www/products/autodesk-3dsmax/videos/placement-tools-video-1270x720.mp4
Dörtlü köşe yuvarlama
Sıkışmayı ortadan kaldırmak için
dört köşeden oluşan iki yüzey arasında üçgen yerine,
yuvarlanmış veya eğimli bir kenar oluşturun.
http://videos.autodesk.com/zencoder/content/dam/autodesk/www/products/autodesk-3dsmax/videos/quad-chamfer-video-1270x720.mp4
Örgü ve yüzey modelleme
Çokgen, ayırma yüzeyi ve eğri
tabanlı modelleme özellikleri ile parametrik ve
organik nesneleri etkin bir biçimde oluşturun.
Grafit modelleme araç setinde bulunan 100'den fazla
gelişmiş çok köşeli modelleme ve serbest çizim 3B
tasarım araçlarıyla çalışın. ProOptimizer
teknolojisi sayesinde nesnenizdeki yüz sayısını veya
noktalarını kontrol edin ve bir seçimin
karmaşıklığını, ayrıntıları kaybetmeden %75'e kadar
azaltın. ProBooleans ile Boole işlemlerinde temiz
örgü topolojisi edinin.
· ProCutter aracı ile
geometriyi hızla daha küçük parçalara ayırın.
· Ayırma yüzeyleri ve
çokgen yumuşatma kullanarak ince ayrıntıları açıkça
gösterin ve etkileşimli hareket ettirme ve
görüntüleme için örgüleri en iyi şekilde kullanın.
· Kullanıma hazır 2B
şekillerden düzenlenebilir eğriler ve eğri kafesleri
oluşturun ve her türlü 3B geometri türüne
dönüştürün.
Doku işi ve montajlama
Fayanslama, aynalama, çıkartma
yerleştirme, bulandırma, eğri haritalama, deri
haritalama, UV esnetme ve rahatlatma gibi yaratıcı
doku haritalama işlemleri gerçekleştirin. En Küçük
Kareler Uyumlu Haritalama (LSCM) yöntemi, doku
bozulmasını en aza indirmenizi sağlar. Dokuya
Görüntüleme işlevselliği ile her nesnenin malzeme ve
ışıklandırmasını yeni doku haritalarına işleyin.
Doku katmanlama için 99 UV setine kadar
kullanabilirsiniz. Dinamik çözünürlükte görüntülemek
için vektör grafiklerini doku haritaları olarak
yükleyin
Gölgelendirme ve malzeme tasarımı
Gölgelendirme ve malzeme tasarım
sürecini hızlandıran özel olarak tasarlanmış
araçlarla varlıklarınız için tam olarak istediğiniz
görünümü sağlayın. Levha malzeme düzenleyicideki
kapsamlı doku, görüntü ve prosedürel harita
kütüphanesi, karmaşık gölgelendirme hiyerarşilerini
tasarlamanızı ve düzenlemenizi sağlar. Sezgisel
Görüntü Alanı Kanvas araç seti ile, çoklu
katmanları, doğrudan 3B nesneler üzerindeki herhangi
bir malzemede bulunan harita üzerine boyayın.
· 1.200 adede kadar
malzeme şablonuna ulaşın ve malzeme verilerini
destekleyen Autodesk uygulamaları ile Autodesk
Malzeme Kütüphanesi arasında kusursuzca değiştirin.
· Gerçek dünya fotometrik
ışıkları ve fiziksel olarak hatasız Güneş ve Gökyüzü
sistemi içeren çok zengin, fotoğraf gerçekliğinde ve
fotoğraf gerçekliğinde olmayan ışıklarla etkileşimli
olarak ön izleme yapın ve ışıklandırmanın,
malzemelerinizi nasıl etkileyeceğini ayarlayın.
· 80 Substance prosedürel
doku içeren kütüphane sayesinde görünümleri
çeşitlendirin. Bu dinamik, çözünürlükten bağımsız
dokuların çok küçük bir bellek ve disk alanı ayak
izi bulunmaktadır.
Vektör haritası desteği
Vektör grafiklerini doku
haritaları olarak yükleyin ve bunları dinamik
çözünürlükte görüntüleyin. Grafikler berrak ve net
kalırken ihtiyacınız olduğu kadar büyütün. AutoCAD
yazılımı ve PAT yazılımı Tarama Şablonu dosyaları
desteği sayesinde daha zengin ve dinamik CAD
çizimleri oluşturun. Animasyonlu sayfa geçişleri
içeren PDF desteği ile zaman içinde değişen dokular
oluşturun. AI (Adobe Illustrator), SVG ve SVGZ
biçimlerini destekler.
http://videos.autodesk.com/zencoder/content/dam/autodesk/www/products/autodesk-3dsmax/images/features-2016/vector-map-support-video-1152x648.mp4
Çokgen, eğri ve NURBS tabanlı
modelleme
Grafit modelleme araç setinde
bulunan 100'den fazla gelişmiş çok köşeli modelleme
ve serbest çizim 3B tasarım aracı ve güçlü
ProOptimizer ile yaratıcılığınızı serbest bırakın.
Çokgen, eğri ve NURBS tabanlı modelleme özellikleri
sayesinde parametrik ve organik nesneleri etkin bir
biçimde oluşturun. Ayırma yüzeyleri ve çokgen
yumuşatma kullanarak ince ayrıntıları açıkça
gösterin ve etkileşimli hareket ettirme ve
görüntüleme için örgüleri en iyi şekilde kullanın.
3B Görüntüleme
A360 görüntüleme desteği
Revit ve AutoCAD ile aynı
teknolojiyi kullanan 3ds Max 2016, Abonelik
müşterileri için Autodesk A360 görüntüleme desteğine
sahiptir. A360 bulut bilgi işlemi kullandığı için
masaüstü bilgisayarınızı meşgul etmeden veya özel
görüntüleme donanımı gerekmeden etkileyici, yüksek
çözünürlüklü görüntüler oluşturabilirsiniz. Güneş
ışığı çalışması görüntüleri, interaktif panoramalar,
aydınlatma simülasyonları oluşturun. Görüntüleri
önceden yüklenen dosyalardan yeniden görüntüleyin.
Dosyalarınızı diğer kişilerle kolayca paylaşın.
Fiziksel Kamera
Chaos Group ile birlikte
geliştirilen yeni Fiziksel Kamera, Objektif Hızı,
Diyafram Açıklığı, Alan Derinliği ve Pozlama gibi
gerçek yaşam kamera ayarlarını simülasyonla gösteren
seçeneklere sahiptir. Geliştirilmiş kontroller ve ek
görüntü alanı içi geri bildirimi, fotoğraf
gerçekliğinde görüntülerin ve animasyonların
oluşturulmasını kolaylaştırır.
Yeni Iray ve mental ray
geliştirmeleri için destek
Iray Işık Yolu İfadeleri, Iray
aydınlatma görüntüleme desteği ve Işık Önemi
Örnekleme gibi desteklenen bir dizi Iray ve mental
ray geliştirmesi sayesinde fotoğraf gerçekliğinde
görüntüleme daha kolaydır.
· Iray Işık Yol İfadeleri
(LPE'ler), nesneleri ve ışıkları, katman adlarına
göre görüntüleme unsurlarına izole etmenizi
sağlayacak şekilde genişletilmiştir. Yeni Iray
parlaklık görüntüleme desteği, modelinizdeki
aydınlatma seviyeleri ile ilgili size geri bildirim
verir. Iray kesit düzlemleri desteği ise, karmaşık
modelleme olmadan tasarımlarınızın ayrıntılarına
kolayca bakmanızı sağlar.Bu özellik, sanatçının
üretim sonrasında belirli nesneler için belirli
ışıkları ayarlama veya tasarım seçeneklerini
keşfetme olanağını geliştirir.
· mental ray, artık Işık
Önem Örnekleme (LIS) ve yeni bir Ortam Perdeleme
görüntüleme unsuru içerir. LIS, karmaşık ortamlarda
daha hızlı, daha yüksek kaliteli görüntüler üretir.
Yeni AO görüntüleme unsuru, dereceli CPU geri
çekilmeli GPU hızlanmasına sahiptir.
Iray ve mental ray, NVIDIA ARC
GmbH’nin tescilli ticari markalarıdır ve Autodesk,
Inc. tarafından lisanslı olarak kullanılmaktadır.
Geliştirilmiş ActiveShade
görüntüleme
ActiveShade önizleme görüntüleme
iş akışı, mental ray, NVIDIA Iray ve tarama çizgisi
görüntü oluşturucularını destekler. Çalışmanızı
geliştirmek için ışıklandırmayı veya materyalleri
değiştirmenin etkilerini etkileşimli olarak izleyin.
Görüntü alanı gezinme ve geçişini, ışık
parametrelerinde yapılan ayarlamaları ve diğer ortam
değişikliklerini daha sık yakalayarak, daha
ayrıntılı güncellemeler elde edin.
Iray ve mental ray, NVIDIA ARC
GmbH’nin tescilli ticari markalarıdır ve Autodesk,
Inc. tarafından lisanslı olarak kullanılmaktadır.
http://videos.autodesk.com/zencoder/content/dam/autodesk/www/products/autodesk-3dsmax/videos/improved-activeshade-rendering-video-1280x720.mp4
Daha hızlı görüntü alanı
performansı
Hızlı gezinme, seçim ve görüntü
alanı doku işleme ile etkileşiminizi artırın. Çok
sayıda doku haritasına sahip yoğun örgüler ve
ortamların sunduğu avantajları öğrenin. Performans
üzerinde son derece az etkisi olan kenar kırıklarını
giderme özelliğini etkinleştirin ve daha yüksek
doğruluğa sahip bir ortamda çalışın.
http://videos.autodesk.com/zencoder/content/dam/autodesk/www/products/autodesk-3dsmax/videos/accelerated-viewport-performance-video-1270x720.mp4
Stereo Kamera
Stereo Kamera özellik setiyle,
daha fazla merak uyandıran eğlenceli içerik yazmak
ve görselleştirmeler tasarlamak için üç boyutlu
kamera modellemeleri oluşturun.
Not: Stereo Kamera özellik seti
Autodesk Exchange uygulama mağazası
(apps.exchange.autodesk.com) üzerinden sağlanır.
Yalnızca İngilizce.
· Nitrous görüntü
alanında sol göz, sağ göz, orta veya anaglif görüntü
modlarından dilediğinizi seçin.
· Geçerli stereo
alanların ayarlanmasına yardımcı olan ortam içinde
3B hacimlerini kullanın.
· Pasif veya aktif
stereo** görüntüleme özelliğinden yararlanın.
Not: Stereo görüntüleme için en
yeni AMD FirePro grafik kartı ve desteklenen HD3D
Active Stereo monitör veya aynı özelliklere sahip
eşdeğeri gerekir.
http://videos.autodesk.com/zencoder/content/dam/autodesk/www/products/autodesk-3dsmax/videos/stereo-camera-video-1270x720.mp4
Entegre görselleştirme
seçenekleri
Güçlü 3B görüntüleme özellikleri
ile daha kısa sürede olağanüstü resim kalitesi elde
edin. NVIDIA'nın entegre mental ray görüntüleyicisi
ile ışın izlenmiş yansımalar ve kırılmalar,
yakıcılar ve global aydınlatma içeren fiziksel
olarak doğru ışıklandırma efekti simülasyonları
oluşturun. NVIDIA Iray görüntüleme teknolojisini
kullanarak daha tahmin edilebilir, fotoğraf
gerçekliğinde sonuçlar elde edin. Görüntü alanındaki
pek çok doku haritası ve malzemesini görüntüleme
olanağı sayesinde içeriğe yönelik etkileşimli
kararlar alın.
· Quicksilver donanım
görüntüleyicisi ile yüksek kalitede görselleştirme
öncesi, animasyonlar ve pazarlama materyalleri
yaratın.
· Elle yaratılan sanatsal
modelleri simülasyonla görüntülemek için yüksek
derecede stilize edilmiş, fotoğraf gerçekliğinde
olmayan (NPR) efektler görüntüleyin.
· Mudbox 3B dijital şekil
ve doku boyama yazılımı (İngilizce) veya vektör yer
değiştirme haritaları destekli, düşük çözünürlüklü
geometrisi bulunan belli bazı diğer paketlerde
yaratılan karmaşık, yüksek çözünürlüklü ayrıntıları
görüntüleyin.
iray ve mental ray, NVIDIA ARC
GmbH’nin tescilli ticari markalarıdır ve Autodesk,
Inc. tarafından lisanslı olarak kullanılmaktadır.
Görüntüleme geçiş sistemi
Sistem çıkışı birleştirme için
dilim ortamları. Smoke (İngilizce) yazılımı, After
Effects, Photoshop veya belli başlı resim
birleştirme uygulamaları için görüntüleme unsurları
oluşturun. Nesne değiştiricileri gibi ortama ilişkin
farklı durumları yakalamak, düzenlemek ve kaydetmek
için bir durum kaydedici kullanın. Birleştirme ve
görüntüleme unsurlarının görsel bir arayüzde nihai
sonucu yaratmak için nasıl birbirlerine
bağlandıklarını görün. Tek bir dosyadan birden çok
görüntüleme geçişi ayarlayıp uygulayabilir; bütün
ortamın görüntüsünü yeniden oluşturmadan bireysel
geçişleri değiştirebilirsiniz.
“Nitrous” hızlandırılmış grafik
çekirdeği
Etkileşim üzerinde sınırlı etki
ile, büyük veri kümelerini daha hızlı yineleyin ve
işleyin. Hızlandırılmış GPU'lar ve çok çekirdekli iş
istasyonları, büyük ölçüde iyileştirilmiş interaktif
performans ve görsel kalite sağlar. Gelişmiş sahne
yönetimi teknikleri ve çoklu kullanımlı görüntü
alanı ortam yönetimi, iş akışını kolaylaştırır ve
daha duyarlı hale getirir.
· Desteklenen özellikler;
sınırsız ışık, yumuşak gölgeler, resim tabanlı
ışıklandırma, alan derinliği, ekran boşluğu çevresel
kapanma, renk tonu haritalama, yüksek kalitede
şeffaflık ve hızlandırılmış parçacık akışı görüntüsü
içermektedir.
· Resim kalitesinin
ortamdaki değişiklikleri engellemeden aşamalı
rötuşlaması sayesinde, nihai çıktınızın içeriğine
yönelik daha yaratıcı kararlar vermeniz kolaylaşır.
· DirectX 11
gölgelendiricileri desteği sayesinde nihai
platformunuzun ortamında etkileşimli olarak çalışın.
Levha Birleştirme Düzenleyicisi
Levha Birleştirme
Düzenleyicisi'ni kullanarak 3ds Max'ın içinde kolay
birleştirme işlemleri gerçekleştirin. Görüntülenen
katmanları ve geçişleri kolaylıkla birbirine
bağlayabilir, bunları şematik düğüm tabanlı
arayüzlerdeki birleştirme düğümleriyle (harmanlama
ve renk düzeltmeleri gibi) birleştirebilirsiniz.
Ortaya çıkan birleştirmeyi daha fazla rötuşlamak
için Adobe After Effects veya Adobe Photoshop'a
gönderebilirsiniz.
Dinamikler ve Efektler
Parçacık Akışı efektleri
Su, yangın, püskürtme ve kar gibi
gelişmiş, gerçekçi efektler oluşturun.
Özelleştirilmiş araçlar oluşturmak için Gelişmiş
Veri Yönlendirme araç setini kullanarak 25'e kadar
farklı alt operatörü bir araya getirin. Parçacık
Akışı kurulumlarını MassFX fizik simülasyonlarına
entegre etmek için mParticles'ı kullanın. 2 Ön
Bellek operatörü ile daha hızlı yineleme yapın: Ön
Bellek Selektif sadece belli veri türlerini
saklamanızı sağlarken, Ön Bellek Diski sayesinde
Parçacık Akışı simülasyonlarını diskte ayrı dosyalar
olarak önceden hesaplayabilir ve kaydedebilirsiniz.
· Orbaz Technologies
tarafından sağlanan ”freebies” Parçacık Akışı
setinden yararlanın: Kamera Ayırma Operatörü, Kamera
IMBlur Operatörü, Kopyalama Testi, Görüntü Yazısı
Operatörü, Durdurma Operatörü ve Yavaş Durdurma
Testi.
·
http://videos.autodesk.com/zencoder/content/dam/autodesk/www/products/autodesk-3dsmax/videos/augmented-particle-flow-system-video-1152x648.mp4
MassFX dinamik simülasyon
çözümcüler
Çoklu kullanımlı NVIDIA PhysX
motoru, mRigids ile doğrudan 3ds Max görüntü
alanında etkileyici, dinamik sabit gövde
simülasyonları oluşturmanızı sağlar. mRigids
çözümcüyü inandırıcı bez bebek simülasyonları için
iskeletlere uygulayın. mCloth ile gerçekçi giyim ve
kumaş benzeri simülasyonlar oluşturun. mParticles
ile doğal ve insan yapımı güçleri simüle edin,
parçacık bağları oluşturun ve kırın, parçacıkları
birbirleriyle ve diğer nesnelerle çarpıştırın.
Saç ve kürk efektleri
Kesim, fırçalama ve topaklanma
araçları gibi seçim ve stil verme araçlarını
kullanarak saça ve tüye doğrudan görüntü alanları
içinde yön verin. Saça kıvrımlar ve bukleler
ekleyerek sıklık ve hızı canlandırın. Herhangi bir
kaynak nesnesini saç telleri olarak örnekleyin. Bir
dizi saça eğriler eklemek için kontrol kılavuzu
işlevi gören Eğri Deformasyonunu kullanın, bu sayede
saçlara duruş verilebilir, tutturulabilir veya
dinamik bir hedefe yönlendirilebilir. Çarpışmalar,
ağırlık, sertlik, kök tutma ve nemlendirme içeren
gerçekçi dinamik simülasyonlar yaratın.
Poz ışıklandırma simülasyonu ve
analizi
Pozlama ışıklandırma analizi
teknolojisi ile güneş, gökyüzü ve suni
ışıklandırmayı 3B mimari tasarımda simülasyonla
görün ve analiz edin. Bir şeklin ışık ölçüm
ızgaralarını oluşturarak bir konumdaki ışığı ölçün.
LEED EQ Credit 8.1 için gerekenlere benzer ışık
yoğunluğu ve iç mekan kalite değerlendirmeleri
oluşturun. Işığın binalarla nasıl etkileşim
göstereceğini tahmin ederek daha sürdürülebilir
tasarımlar elde edin.
· Karmaşık mimari
tasarımlarda doğrudan aydınlatma efektlerini
keşfedip analiz edin ve görüntü alanında interaktif
sonuçları görün.
· Kanada'nın önde gelen
bilimsel araştırma kurumu olan Ulusal Araştırma
Konseyi, Pozlamayı onaylamıştır.
http://videos.autodesk.com/zencoder/content/dam/autodesk/www/products/autodesk-3dsmax/images/features-2016/exposure-lighting-simulation-analysis-video-617x347.mp4
Kullanıcı arayüzü, iş akışı ve iletişim hattı
Oyun dışa aktarıcı
3ds Max'teki verileri (modeller,
animasyonlar, karakter modelleme, dokular,
malzemeler, LOD'lar, ışıklar ve kameralar gibi) oyun
motorlarına (Unity, Unreal Engine ve Stingray)
aktarın. Bunu sağlayan FBX değişim teknolojisidir.
Canlı bağlantı
3ds Max ve Stingray motoru
arasında kurulan yeni canlı bağlantıdan yararlanmak
için Stingray'i indirin. Stingray, sahne yaratımı,
yineleme ve test etme için harcanan zamanı büyük
ölçüde azaltan bir araç etkileşimi düzeyi sunar.
Canlı bağlantı şunları sağlar:
· Etkileşimli bir 3B
ortamında 3B varlıkları ve sahneleri değerlendirmek
ve incelemek için Stingray ve 3ds Max arasında
geometri ve kamera bağlantıları.
· Tek tıklamalı bir iş
akışıyla 3ds Max'te değişiklik yapma ve
Stingray'deki güncellemeleri görme özelliği.
Stingray gölgelendiriciler için
daha iyi destek
ShaderFX geliştirmeleriyle
çalışırken, fiziksel tabanlı gölgelendiriciler için
daha iyi destek elde edin. ShaderFx'de yaratılan
materyalleri kolayca Stingray'e aktarın ve her iki
araçta da görsel tutarlılığın tadını çıkarın.
Max Oluşturma Grafiği
Bu yeni, düğüm tabanlı araç
oluşturma ortamı, müşterilerimizin özelliklerle
ilgili öneride bulunup, oy verdikleri User
Voiceforumumuzda en çok talep edilen konudur. Levha
malzeme düzenleyicisine benzer görsel bir ortamda
grafikler yaratarak 3ds Max'i geometrik nesnelerle
ve değiştiricilerle genişletin. Yeni araçlar ve
görsel efektler yaratmak için bağlanabilen yüzlerce
düğüm türü (operatör) arasından seçim yapın.
Bileşikler adı verilen grafikleri kaydederek yeni
düğüm türleri oluşturun, yeni araçları paketleyip
paylaşın ve diğer kullanıcıların araç setlerini
genişletmelerine yardımcı olun.
http://videos.autodesk.com/zencoder/content/dam/autodesk/www/products/autodesk-3dsmax/images/features-2016/max-creation-graph-video-896x504.mp4
XRef yenilikleri
Ekipler arasında ve üretim
iletişim hattı üzerinde iş birliği, xref ve
geliştirilmiş kararlılığa sahip zararlı olmayan
animasyon iş akışları sayesinde artık daha kolaydır.
Nesneleri ortamınıza harici olarak referanslayın ve
hareketlendirin veya nesneleri ortamda birleştirmek
zorunda kalmadan malzemeyi kaynak dosyadaki xref
nesnesinde düzenleyin. Kaynak dosyada yapılan
değişiklikler yerel ortamlara otomatik olarak
aktarılır.
· İstediğiniz düğümde
canlandırılabilir parametreler yayınlayın ve
parametreleri istenen şekilde düzenleyin.
· Diğer kullanıcılar,
ortamlarını doldurmak için içerikleri
canlandırılabilir parametrelerle harici olarak
referanslayarak, zaman kazanıp kullanılacak kilit
parametreler hakkında yönergeler alabilir.
Ortam Gezgini ve Katman
Yöneticisi geliştirmeleri
Ortam Gezgini ve Katman
Yöneticisi'ndeki artan performans ve kararlılık
geliştirmeleri sayesinde karmaşık sahnelerle
çalışmak artık daha kolay.
Design Workspace
Design Workspace, 3ds Max'in
temel özelliklerini erişilebilir hale getirir,
böylece güvenle çalışabilirsiniz. Etkileyici
görseller oluşturmak için tasarım verilerini içe
aktarmak hiç olmadığı kadar kolaydır. Görev tabanlı
bir mantık sistemini izleyen Design Workspace; ürün
yerleştirme, aydınlatma, görüntüleme, modelleme ve
desenleme araçlarına kolay erişim sağlar.
Daha Kolay Revit ve SketchUp iş
akışları
İlk olarak 3ds Max 2015 Extension
2'de sunulan yeni, daha sıkı bir Revit
entegrasyonunu doğrudan kullanarak, bağlantı Revit
RVT dosyalarını 3ds Max'e aktarın ve dosyalayın.
Revit modellerini 3ds Max'e 10 kata kadar daha hızlı
şekilde getirin. Yeni entegrasyon; geliştirilmiş
örnekleme, ek BIM verileri ve çoklu kameralar gibi
geliştirilmiş özellikler sağlar. SketchUp
kullanıcıları, SketchUp 2015 dosyalarını içe
aktararak, 3ds Max'deki tasarımlarını daha ileriye
götürebilirler.
Şablon sistem
Standartlaştırılmış başlangıç
yapılandırmaları sağlayan yeni isteğe bağlı
şablonlar ile ortam oluşturma sürecinizi
hızlandırın. Kolay içe/dışa aktarma seçenekleri ile
şablonları ekipler ve ofisler arasında paylaşın.
Yeni şablonlar yaratın veya mevcut şablonlarınızı iş
akışlarınıza uyarlayın. Görüntüleme, ortamlar,
aydınlatma ve üniteler için yerleşik ayarlar daha
doğru proje sonuçları sağlar.
Alembic desteği
Nitrous Görüntü Alanında büyük
veri kümelerini görüntüleyin ve bunları yeni Alembic
desteği sayesinde üretim iletişim hattınızda daha
kolay aktarın. Üretimde başarısı kanıtlanmış
teknoloji ile çalışın ve karmaşık verileri iletişim
hattından yönetilebilir bir biçimde taşıyın.
Teknoloji, hareketlendirilmiş ve simülasyonla
görüntülenmiş karmaşık veriyi, prosedürel olmayan ve
uygulamadan bağımsız bir işlenmiş geometri sonucu
kümesine çeker.
· Oldukça verimli bellek
ve disk alanı kullanımı ile, iş istasyonunuzdan daha
fazlasını elde edin.
· Yalnızca seçili
geometriyi dışa aktarıp yükleme becerisi ile daha
hızlı veri aktarımı ve yükleme süreleri elde edin.
· 3ds Max 2015, Extension
1'de Alembic'i tanıttıktan sonra yeni bir kayıttan
yürütme önbellek sistemi ekledik.
Çoklu dokunmatik desteği
3ds Max 2016, 3B içerik ile
etkileşim sırasında daha fazla özgürlük sunan çoklu
dokunmatik 3B gezinme özelliğine sahiptir. Yazılım
Wacom Intuos 5 dokunmatik tablet, Cintiq 24HD ve
Cintiq Companion'ın yanı sıra dokunmatik Windows 8
cihazlarını destekler. Bu cihazlar, bir elle kalem
kullanılıp, diğer elle ortam yörüngeleme, panlama,
yakınlaştırma ve döndürme için eş zamanlı olarak
çoklu parmak hareketleri gerçekleştirilirken doğal
etkileşimlere olanak tanır.dokunmatik desteği
Kullanıcı tarafından istenen
küçük özellikler (SURF'ler)
Küçük değişiklikler, bir 3ds Max
kullanıcısının günlük hayatında büyük bir farklılık
yaratabilir. 3ds Max 2016'da müşteriler tarafından
yüksek öncelikli olarak tanımlanan 10 kadar iş akışı
engelini ele alıyoruz. Kullanıcılar tarafından
istenen bu özellikler arasında yeni bir Görüntü
Alanı Seçim Önizlemesi, Kesme Aracı Geliştirmeleri
ve sert ve düzgün kenarları görselleştirme becerisi
yer almaktadır. Özellikleri isteyin ve User
Voice forumunu kullanarak mevcut önerilere oy verin.
Gelişmiş ortam yönetimi
Ortam Gezginleri'ndeki gelişmeler
sayesinde karmaşık ortamları daha kolay yönetin. Çok
sayıda nesneyle çalışmayı kolaylaştırmak için
verileri yuvalanmış katmanlar olarak organize edin.
Dörtlü menülerin yanı sıra yerleştirme ve Çalışma
Alanları'na ilişkin destek, üretkenliği arttırır.
http://videos.autodesk.com/zencoder/content/dam/autodesk/www/products/autodesk-3dsmax/videos/enhanced-scene-management-video-1270x720.mp4
Yapılandırılabilir kullanıcı
arayüzü
Kullanıcı arayüzü çalışma
şeklinize uyum sağlar. Örneğin, modelleme için bir
çalışma alanı yapılandırın ve bir başka çalışma
alanını da menü, araç çubukları, şerit ve her
birindeki görüntü alanı sekmeleri için farklı ön
ayarlar ile canlandırma yapmak üzere yapılandırın.
Belli bir iş için gereken görünümlere erişim
sağlamak üzere birkaç sekmeli görüntü alanı yerleşim
yapılandırmalarını kolaylıkla oluşturabilir ve
bunlar arasında geçiş yapabilirsiniz. Zaman kazanın
ve çok köşeli modelleme araçları için bağlam içi
kullanıcı arayüzü Caddy ile elinizdeki yaratıcı işe
odaklanın.
Esnek kamera eşleştirme
Bir ortamın kamera görünümünü bir
fotoğraf arka planı perspektifiyle etkileşimli
olarak eşleştirin veya dizginin doğru biçimde
yerleştirilmesi için 2B pan ve yakınlaştırma
özelliğini kullanın. Baskı ve reklam birleştirmeleri
için sabit çerçeveli fotoğrafik arka plan bağlamına
kolayca bir CG elemanı yerleştirin ve konseptleri
doğrulamak için gerçek yaşam ortamında CG elemanının
nasıl görüneceğini görselleştirin.
Görüntü alanını, kamera konumunu
etkilemeden 2B bir resim gibi panlayabilir ve
yakınlaştırabilirsiniz. Bu özellik kamera
eşleştirme, ana hatlar veya ayrıntılı planlardan bir
ortam yaratma ve yoğun örgüleri seçim için büyütme
uygulamalarında kullanışlıdır.
http://videos.autodesk.com/zencoder/content/dam/autodesk/www/products/autodesk-3dsmax/videos/perspective-match-video-1152x648.mp4
Veri aktarımı ve iletişim hattı
entegrasyonu
Pek çok kaynaktan veriyi içe
aktarın ve bunları dosya yinelemeler, yazılım
uygulamaları, kullanıcılar ve konumlar arasında
kolayca aktarın. Photoshop yazılımıyla, gelişmiş
birlikte çalışabilirliğin keyfini çıkarın. After
Effects yazılımıyla, kameraların, ışıkların, boş
nesnelerin, düz nesnelerin/katıların, görüntünün,
görüntü katmanlamanın, harmanlama modunun,
opaklığın, efektlerin ve metin nesnelerinin çift
yönlü aktarımından ve senkronizasyonundan
yararlanın.
· 3ds Max CAT (Karakter
Animasyonu Araç Kiti) iki ayaklı karakterleri, tek
adımda, Maya 3D animasyon
yazılımı veMotionBuilder 3B karakter animasyonu
yazılımı içinde kullanılan HumanIK oyun ara
yazılımı (İngilizce) çözümcü ile uyumlu karakterlere
dönüştürün.
· Görüntü alanlarında
gezinmek için Maya'da kullandığınız aynı fare ve tuş
kombinasyonlarını 3ds Max'da kullanın.
· Ortamları 3ds Max 2011,
2012, 2013 veya 2014 ile uyumlu bir formatta
kaydetme kabiliyeti sayesinde sürümler arasında
kolayca geçiş yapın
Birleştirme Entegrasyonu
3B görüntülenen verileri
geliştirin ve bunları birleştirme seçeneklerini
kullanarak canlı çekim görüntü ile birleştirin.
Sistem çıkışı birleştirme için Smoke (İngilizce)
yazılımı, After Effects, Photoshop yazılımı veya
belli başlı resim birleştirme uygulamalarında
görüntüleme unsurlarını ortamlara dilimleyin. Düğüm
tabanlı arayüz Levha Birleştirme Düzenleyicisi'ni
kullanarak kolay birleştirme işlemlerini doğrudan
3ds Max'in içinde gerçekleştirebilirsiniz.
Birleştirici, Toxik birleştirme
yazılımının teknolojisine dayanan çok özellikli,
yüksek performanslı, yüksek dinamik aralığına (HDR)
sahip bir kompozitör sunar. 3ds Max Birleştirme araç
seti, stereoskopik üretimleri desteklemek amacıyla
görüntü bindirme, renk düzeltme, izleme, kamera
haritalama, raster ve vektör boyama, eğri tabanlı
bükülme (warping), hareket bulanıklığı, alan
derinliği ve araçları birleştirir.
Not: Birleştirici özelliği,
Autodesk Exchange aracılığıyla sağlanır.
Civil View özelliği seti
Civil View özelliği seti ile
karmaşık inşaat mühendisliği tasarım geometrisini
daha hızlı ve verimli bir biçimde, kesin ve
etkileyici 3B tasarım görselleştirmelerine
dönüştürün. Civil View kolay, modele dayalı
işlevsellik ve inşaat mühendisliğine yönelik
kapsamlı, parametrik nesne ve malzeme kütüphanesi
sayesinde, çok fazla veya ayrıntılı 3ds Max
bilgisine sahip olmasanız bile, çarpıcı sonuçlar
elde etmenizi sağlar.
Civil View, 3B inşaat
mühendisliği yazılımı ve Bentley MXROAD yazılımı
gibi belli başlı yazılım ürünlerinin verilerine
dinamik şekilde bağlanır. Tasarım değişiklikleri
gerektiğinde, tasarım görselleştirmelerinin daha
kolay yenilenerek birbirine bağlı olarak
değişmelerini sağlar. Civil View, daha hızlı sonuç
ve basitleştirilmiş kurulum için Iray ve Quicksilver
görüntüleme çözümlerini destekler.
http://videos.autodesk.com/zencoder/content/dam/autodesk/www/products/autodesk-3dsmax/images/features-2016/civil-view-feature-set-video-617x347.mp4
AutoCAD ve Revit birlikte
çalışabilirlik
AutoCAD ve Revit yazılımı ile
daha etkin veri alışverişinden yararlanın. Revit
dosyalarını (.RVT) doğrudan 3ds Max'in içine
aktarın. Işık ve doğal aydınlatma sistemi
desteğinden ve AutoCAD dosyaları için içe aktarıcıda
bulunan poz kontrolünden faydalanın.
http://videos.autodesk.com/zencoder/content/dam/autodesk/www/products/autodesk-3dsmax/images/features-2016/autocad-revit-interoperability-video-924x520.mp4
|